Мастер-класс
"Мектеп жасына дейінгі балалардың музыкалық дамуындағы дәстүрлі емес әдістер"
Өткізген: Дубс Ирина Эдмундовна .
Мақсаты: мектеп жасына дейінгі балалардың музыкалық қабілеттерін дамытуда шығармашылық әдістер мен әдістерді дамыту.
Жоспары:
I бөлім-Теориялық;
II бөлім — практикалық.
Мастер-класс барысы:
I бөлім (Теориялық)
Әр бала туғаннан бастап музыка үшін ашық, оған әлемнің байлығы мен алуан түрлілігін көруге, өзін білуге көмектесу керек, содан кейін жанның бір бөлігі бола отырып, музыка оған мәңгі өмір сүреді. Бұл ішкі әлемнің сыртқы әлеммен үйлесімділік пен бірігу сезімін табуға көмектесетін музыка. Музыка - бұл безендіру мен өмірге эстетикалық қосымша ғана емес.
Музыкалық қозғалыс-бұл музыка мен қозғалыс синтезі, Мұнда негізгі негіз музыка болып табылады. Бала әр түрлі әсерлердің, сенсорлық тәжірибенің гаммасын неғұрлым ертерек қабылдаса, әсіресе музыкаға көшу сияқты әрекет түрінде баланың одан әрі дамуы үйлесімді, табиғи және сәтті болады, мүмкін сөйлеу, зейін, есте сақтау, ойлау, әдемі қалып қалыптастыру дамуымен біздің балаларымызда проблемалар аз болады. Балалар музыканы қимылмен, сөзбен үйлескенде тиімді қабылдайды.
Сіздердің назарларыңызға сабақтарда және балалардың күнделікті өмірінде балалардың музыкалық және шығармашылық қабілеттерін дамыту үшін қолдануға болатын ойындар, жаттығуларды ұсынамын.
II бөлім (практикалық)
Муз.қол.:
Прошу внимания!
Мен сіздің Достық қатысуыңызды және түсінуіңізді сұраймын.
Мен бүгін шеберлік сабағын көрсетемін,
Көптеген қызықты нәрселер, маған сеніңіз, Мен сізге айтамын.
Балалар бұл жаттығуларды жақсы көреді,
Олар сізді де, күмәнсіз де алып кетеді.
Барлық қатысушыларға түрлі түсті картон ноталары беріледі: қызыл, сары, көк, ....
УГАДАЙ-КА! (қызыл ноталар қатысады)
Муз.қол.: Музыкалық ырғақ әуенді соншалықты айқын көрсетеді, сондықтан сіз таныс әнді немесе әуенді болжай аласыз. Біз қазір бұған көз жеткіземіз.
"Ырғақты сурет бойынша Әнді тап"ойыны
Қатысушылардың орындауында В.Шаинскийдің "жұмсақ жүгірсін" әнінің ырғақты суреті ағаш таяқшаларда қызыл ноталармен естіледі. Көрермендерге әнді айту ұсынылады.
Муз.қол.: Мұндай жаттығу мектеп жасына дейінгі баланың ойлауын, ырғағын және есту қабілетін дамытады.
"Қояндар" ырғақты ойыны
(Қызғылт сары ноталары бар қатысушылар)
Муз.қол.:
Біздің қаңылтырымыз естілді,
Ал ондай-ондай болып тұрады
Қимылдарды үйлестіру, ырғақ
Жаттығуларда дамытамыз.
Полка "жақсы қоңыз"естіледі. Қызыл ноталар алған қатысушылар әр фразаға кезекпен ырғақты қимылдарды, дыбыстық қимылдарды орындайды: а) мақта; б) тізе бойынша шапалақ; в) притоп; г) бастың үстіндегі екі саусақ.
Муз.қол.: Мұндай ойындарда дыбыстық қимылдар қолданылады (шапалақтау ,басу, шапалақтау, шапалақтау), ал балалар реакция жылдамдығын, зейінін, ұжымдық әрекет ету қабілетін дамытады, қимылдарды үйлестіру дамиды,
Поэтикалық музыка (шулы аспаптар оркестрі)
Муз.қол.:
Егер біз музыка мен сөзді байланыстырсақ,
Біз өлеңдерді қайта-қайта үйренгіміз келеді.
Сіз оларды сезіммен, өрнекпен оқуды үйренесіз.
Алда достарыңыз, жетістіктер теңізі бар.
Сары ноталары бар қатысушылар "түн"өлеңін айтады
"Түн" өлеңі
Түнде есіктер ән айтты, ұзақ ән шырқады, (крекер)
Подпевали половицы – "Нам не спится, бізге спится!».
(кастаньеттер)
Қара жапқыштар дірілдеп, терезелер дірілдеді.
(қоңырау қоңырауы)
Және забравшись бұрышына, печке еңгізу пел сверчок.
(свистулька)
Муз.қол.: Сөйлеу жаттығуларымен жұмыс істеу дағдыларын жетілдіреді (ырғақ сезімі, қарқыны, динамикасы),
Ансамбль сезімі дамиды
Балалар аспаптардың дыбысын тембр бойынша ажыратуды үйренеді. Бар
барлық жаттығуларда шығармашылық элементтерінің болуы. Қымбат аспаптар өздігінен жасалған Шу мен перкуссиялық музыкалық аспаптарды сәтті алмастырады.
Біз үнсіз ән айтамыз (жасыл ноталар қатысады)
"Бұзылған жазба" жаттығуы
В.Шаинскийдің "шегіртке" әнінің үзіндісі орындалады және сонымен бірге ырғақты шапалақпен ән айтылады.
(Жұп жол дауыстап айтылады, тақ).
Шөпке шегіртке отырды, дауыстап
В траве сидел кузнечик, про себя
Қияр сияқты дауыстап
Ол жасыл болды. про себя
Елестетіп көріңізші, дауыстап елестетіп көріңізші
Мүлдем ретінде огуречик. про себя
Елестетіп көріңізші, дауыстап елестетіп көріңізші
Ол жасыл болды. про себя
Муз.қол.: Мұндай ырғақты жаттығу балалардағы ішкі есту қабілетін дамытуға көмектеседі.
Пантомима театры (көк ноталары бар қатысушыларға арналған тапсырма)
"Ертегі ерлер" жаттығуы
Ойынға қатысушылар әуенмен ырғақты қозғалады:
а) ағаш ер адамдар, Пиноккио қолдарымен, аяқтарымен қалай қозғалады-топсаларда;
б) шыны ер адамдар-абайлап, шұлықтарға барыңыз, олар "бұзылудан"қорқады;
в) арқанды ерлер-қолдың, аяқтың, бастың, қолдың босаңсыған бұлшықеттері ретсіз қозғалады;
г) шойын ер адамдар, ауыр өту, кернеу, баяу, буындар қозғалмайды.
Муз.қол.: Игротренинги - басқа кең спектрін дамыту міндеттерін шешеді проблема қызықты және пайдалы өтті. Мұндай ұжымдық шығармашылық тіпті ұялшақ балаға өзін дәлелдеуге мүмкіндік береді, әсіресе кейбір рөлдерді (немесе партияларды) бірнеше бала бір уақытта орындай алады.ересек балаларды бастаманы баспай, ізденістерін қолдай отырып, ақырын бағыттайды.
Релаксация (көк ноталарға арналған жаттығу)
Муз.қол.: Олардың әр буынына жіп байланған деп елестетіп көріңіз. Басынан бастап барлық жіптер созылады:" қуыршақтар " тік артқы және жоғары қолдарымен тұрады, өйткені жіптер саусақтардың ұштарына да байланған. Бірақ мен саусақтарымнан жіптерді кезек-кезек "қайшымен кесіп" бастаймын, олар еркін түседі. Жіптерді шынтақтан "кесіп тастағанда" қолдар еркін түседі. Әрі қарай "отрезаю" ниточки от бас, арқа, тізе. Біздің "қуыршақ" толығымен босаңсып, отырды немесе еденге ақырын түсіп кетті).
"Қуыршақ қуыршақтары"жаттығуы
Қуыршақ қатысушылары қиялдағы қайшыларды қолына алып, қуыршақ қатысушыларының аяқтарын ұстап тұрған қиял жіптерін кесіп тастайды.
Муз.қол.: Бұл жаттығу балаларға релаксацияны (релаксацияны) үйретеді. Ия, және жаттығу кезінде еденге жату-бұл нәресте үшін үлкен рахат
Би терапиясы (күлгін ноталары бар қатысушылар үшін)
Муз.қол.: Біз дыбыстарды қозғалыстар арқылы бейнелейміз.
Біз үлкен ынта-жігермен орындаймыз және жасаймыз.
Мен қатысушыларды қимылмен ырғақты балалар әнін орындауға шақырамын (муз таңдауы бойынша. басшысының)
Муз.қол.: Музыканың қозғалысы психикаға оң әсер етеді. Психотерапиялық әсер эмоционалды жылулықтың, эмпатияның, жұмыс процесінде Сенімділіктің ерекше атмосферасын құруға негізделген.
Рефлексия.
Музыкалық және мотор жаттығуларында бала бір уақытта орындайды және жасайды, өйткені ол өзіне ұсынылған музыканың сипатына, қарқынына, ырғағына, тембріне негізделген қимылдарды ойлап табады. Бала қозғалыс арқылы музыканы түсіне бастайды.
Қиялды, пластикалық экспрессивтілікті дамытудың қажетті шарты-баланың денесін, бұлшықет еркіндігі деп аталатын қабілеті. Психотерапиялық әсер эмоционалды жылулықтың, эмпатияның, жұмыс процесінде Сенімділіктің ерекше атмосферасын құруға негізделген.
Біздің жадымыз сақтайды
Біз естігендердің 10%
Біз көргендердің 50%
90% біз жасаймыз
тек музыкалық тілді меңгеру процесінде әрекет ету керек.