Ерте жастағы балаларды тәрбиелеуде ата-аналарға арналған ұсыныстар
Сыртқы әлеммен қарым-қатынаста баланың жеке басының дамуына қалай ықпал етуге болады
Өмірдің екінші жылындағы тәрбиенің негізгі міндеті-объектілермен әр түрлі іс-әрекеттерге жағдай жасау. Ересек адамның баламен қарым-қатынасы ынтымақтастық сипатына ие. Сонымен қатар, ересек адам жаңа әрекеттердің үлгісі және баланың жетістіктерінің басты білушісі ретінде әрекет етеді. Бірте-бірте жеке әрекеттер тізбекке қосылып, процедуралық ойын дамиды. Сондықтан бала машинаны домалатып, оны гаражға апарады; қуыршақпен ойнап, оны тамақтандырады және төсекке қояды. Ойын барысында балалар өз өмірлерінен және ересектер өмірінен қарапайым сюжеттер мен эпизодтарды ойнайды. Жеке әрекеттерді игере отырып, бала, әдетте, практикалық мәселелерде ересек адамның көмегіне қарсы тұра бастайды. Баланың Тәуелсіздігінің осы көріністеріне құрметпен қарау керек, бастаманы ынталандыру керек
Баланың ересек адамның іс-әрекетіне еліктеуге деген ұмтылысын ынталандыру керек. Егер ол ыдыс-аяқты жуғысы келсе, оған сынбайтын табақ, шыныаяқ беріп, раковинаның алдына орындыққа қоюға болады. Щеткамен, шүберекпен қалай жуу керектігін көрсетіңіз. Ересектер баланың өзіне-өзі қызмет көрсетуге деген ұмтылысын көтермелеуі тиіс: өз бетінше киінуге, жуынуға, түймелерді немесе сыдырмаларды түймелеуге, қолғаптарды тартуға және т. б. мүмкіндік беру.
Баланы жетістіктері үшін мадақтаңыз. Егер бала сәтсіздікке ұшыраса, оған қиындықтарды жеңуге көмектесіңіз, қолдау көрсетіңіз, сіздің жетістіктеріңізді сезініңіз. Сәтсіз әрекеттер үшін мақтауға болмайды. Балалардың жетістіктерін бағалау қол жеткізілген нәтижеге барабар болуы керек. Лайықты мадақтау бала үшін өте эмоционалды, ынта-жігермен және қуанышпен көрінуі мүмкін, ал теріс бағалау әрдайым қысқа болуы керек және сәтсіздік объективті қиындықтардан туындайды және оны жеңуге болады деген пікірмен бірге жүруі керек. Балаға ересек адаммен ынтымақтастықта қиындықтарды жеңуге мүмкіндік берген жөн.
Баланы бағалау кезінде "жақсы", "жаман"сияқты жеке бағалауды қолданбаңыз. Бағалау болуы тиіс жан-жақты, сұрақ қою сәбиге критерийлері табысқа немесе неуспеха әрбір нақты істе. Бұл оның тәуелсіздігі мен тәуелсіздігін, өз іс-әрекеттерін бақылауды қалыптастыруға ықпал етеді.
Баланың мінез-құлқын қалай бағыттауға болады
Ересектер, заботящиеся бала туралы тырысуға тиіс оны ұстап қалатын мінез-құлық белгілі бір шеңберінде. Кейде ата-аналар баланың іс-әрекетін кез-келген бақылау оның шығармашылық белсенділігі мен тәуелсіздігіне кедергі келтіреді деп ойлайды, тек баланың қалағанын қалай жасайтынына дәрменсіз қарайды. Басқа жағдайда, ата-аналар кішкентай баланың кішкентай ересек адам сияқты саналы түрде әрекет етуі керек екеніне сенімді. Олар баланың мінез-құлқын бақылайды және шектейді, іс жүзінде оған Тәуелсіздік бермейді. Мұндай шектен шығудың кемшіліктері айқын. Ата-аналардың кез-келген нұсқаулары ақыл-ойдың шеңберінен шықпауы керек және балалардың қауіпсіздікке, тәуелсіздікке және шығармашылық белсенділікке деген қажеттіліктерін ескеруі керек.
Ата-аналардың реакциясы балаларға түсінуге көмектеседі. олардың әрекеттері басқаларға қалай әсер етеді. Кішкентайлар басқа адамдардың қажеттіліктерін ескеруді үйрену үшін кері байланыс қажет. Кері байланыс жақсы мінез-құлық үшін мақтауға болады ("қандай жақсы, ойыншықтарды өзі алып тастады!) немесе жұмсақ сөгіс ("Абайлаңыз, қарындасқа зиян келтіре аласыз"). Сынның негізгі нысаны баланың өзі емес, мінез-құлқы болуы керек.
Жеке белсенділік пен баланың имиджін дамытуға қалай ықпал етуге болады
Баламен бірлескен іс-шаралар мен ойындарда анасы бастама біртіндеп одан балаға ауысатынына көз жеткізуі керек. Өзара әрекеттесу үйлесімді болуы керек, яғни ананың да, баланың да бастамасы мен жауаптарының арақатынасы сақталуы керек. Баланың барлық бастамаларына жауап беруге тырысыңыз. Баланың онымен жұмыс істеу үшін (кітап оқу, сурет салу) ойынын күшпен үзбеңіз, оның мақсатты қызметіне кедергі жасамаңыз.
Баланың имиджін дамыту үшін жағдай жасаңыз. Мұны істеу үшін оған іс-әрекеттерді, ойыншықтарды, ойын серіктестерін таңдау еркіндігін беріңіз. Баланың өз пікіріне, Тәуелсіздік пен тәуелсіздіктің көріністеріне құқығын құрметтеңіз.
Баланың физикалық қабілеттері туралы идеяларын дамыту үшін баланың күрделі қимылдарды игеруіне жағдай жасау керек, оларды атайды, баламен бірге жасайды, содан кейін оларды өз бетінше орындауға мүмкіндік береді (ересек адамның өтініші бойынша). Сонымен, қозғалыстардың әртүрлі түрлерін қамтитын ашық ойындарды ұйымдастырыңыз: жүру, секіру, секіру, секіру, жүгіру. Қарапайым би қимылдары бар музыкалық сабақтар пайдалы.
Уақыт подводите баланың айнасы, улыбайтесь, оны көрсету, қоңырау аты бойынша. Ұсынбаңыз балаға қарауға киім, сәйкестендіруге жарық көруі шындыққа сәйкес. Керек емес қорықпау үшін. айнада өзін жақсы көретін бала "жарқырайды", нарцистік және бүлінген болып өседі. Психологиялық тұрғыдан, өзін-өзі бағдарлау мен айнадағы өзін-өзі қарау арасында ешқандай байланыс жоқ. Бірақ өздерін Айнаға Қарағанды ұнатпайтын ересектер көбінесе өздері туралы сенімсіз, өздері туралы нашар түсінікке ие. төмен өзін-өзі бағалау.
Сондай-ақ, баланы фотосуреттерден өзін және басқаларды тануға үйрету керек. Балаға анасы, әкесі, әжесі, таныс ересектер және басқа балалар көрсетіледі. Әсіресе, баланың жас кезінде өзін тануы, қазіргі уақытта өзімен салыстыру, сыртқы келбетіндегі өзгерістерді, физикалық "Мен"екенін байқау өте қызықты.
Балада дамып келе жатқан меншік сезімін ескеру қажет. Оның үстелде өз орны, ойнауға арналған бұрышы, шпаргалка, шыныаяқ, киім және т.б. бар екенін түсіну өзін-өзі танудың, белгілі бір заттардың иесі ретінде өзін-өзі танудың дамуын көрсетеді. Бұл ашкөздік пен өзімшілдіктің көрінісі емес, өйткені ересектер кейде баланың бұл әрекетін түсіндіреді. Бұл оның өзі туралы білімінің өсуі. Сондықтан баланың меншік құқығын құрметтеу керек және сонымен бірге оны басқа адамдардың ұқсас құқықтарымен есептеуге үйрету керек.
Ұлдар мен қыздарға әр түрлі ойыншықтар, поло-рөлдік ойындарға сәйкес сюжеттік ойындар ұсыныңыз, баланың жынысына сәйкес келетін мінез-құлықты мақұлдаңыз, жігерлендіріңіз, жыныстық сәйкестікті қалыптастыруға жағдай жасаңыз. Сонымен, қуыршақтарды таңдағанда қыздарды мадақтаңыз, үй жұмысына көмектесіңіз (жуу, тазалау, түскі ас дайындау және т.б.); текшелерде, машиналарда ойнайтын, физикалық белсенділікті көрсететін әртүрлі заттарды басқаратын ұлдарды мақұлдаңыз, ұлдар мен қыздардың мінез-құлқының арасындағы айырмашылықты атап өтіңіз.
Баланың басқа адамдардың эмоционалды жағдайларына жанашырлық сезімін оятуға шақырыңыз. Похвалите бала, ол ұмтылады жұбату өте плачущего, егер ол жақсы жасауға (ұсынуға ойыншық, угостить тәттілер, обнять және сүй). Сол сияқты, баланың жағымды эмоцияларды басқалармен бөлісу қабілетін дамытыңыз: қуаныш, таңдану, ләззат сезімі және т. б.
Белгілі бір өзін-өзі бағалауды қалыптастыру үшін жағдай жасаңыз, өйткені ересек адам бастапқыда баланың жетістіктерін жақсы біледі, көбінесе баланың нақты өзін-өзі бағалауының қалыптасуы оның мінез-құлқына байланысты болады.
Жоғарыда айтқанымыздай, мадақтау, рұқсат беру, оң бағалар сөгіс, теріс бағалаулардан басым болуы керек. Дұрыс ұйымдастырылған қарым-қатынас пен өзара әрекеттесу кезінде ересек адамды бағалау маңызды рөл атқарады, баланы қол жеткізілген нәтижелерге қатысты басшылыққа алады. Баланың іс-әрекетін бағалай отырып, ересек адам мезгіл-мезгіл баланың белгілі бір жетістігінің теріс бағаларын қолдана алады, бірақ баланың сәтсіздігін нақты бағалауға оның тұлға ретінде оң бағасын қосу керек. Мысалы:"сіз қателестіңіз, бірақ егер сіз тырыссаңыз, сіз дұрыс жетістікке жетесіз, өйткені сіз өте ынталы және көп нәрсені жасай аласыз".
Құрдастарымен қарым-қатынас жасау үшін жағдай жасаңыз
Мұны істеу үшін, ең алдымен, балаларда құрдастарына жағымды көзқарас қалыптастыру керек. Өз мінез-құлқымен ересектер барлық балаларға құрметпен қарайды. Балалардың назарын бір-бірінің эмоционалды жағдайларына аударады, басқа балаға деген жанашырлық пен жанашырлықты қолдайды. Бірлескен ойындар ұйымдастырады, балаларды өз іс-әрекеттерін үйлестіруге, бір-бірінің тілектерін ескеруге үйретеді. Ересектер сонымен қатар балаларға жанжалды бейбіт жолмен шешуге, бір-бірінің қадір-қасиетін көрсетуге, кезектілік принципін енгізуге, өзара әрекеттесудің нәтижелі формаларына (жаңа ойын, кітап оқу, серуендеу және т. б.) назар аударуға көмектеседі.
Баланы өз дағдыларын, мүмкіндіктерін, жетістіктерін бағалау кезінде құрдастарымен салыстыруға болмайды. Бір баланы екіншісімен салыстыру әдісін жиі қолданатын ересектер оның қадір-қасиетін немесе құрдастарының қадір-қасиетін төмендетеді және тіпті қорлайды. Баланың жетістіктерін алдыңғы кезеңдегі жетістіктерімен ғана салыстыруға болады, оның қалай дамығанын, не білетінін, тағы не үйренетінін, яғни оң дамудың перспективасын құрып, дамып келе жатқан тұлға ретінде өзін-өзі имиджін нығайтатындығын көрсетеді.
Ересектер балалар арасындағы жеке айырмашылықтарды атап өтуі керек: кейбір ұлдар футбол ойнағанды ұнатады, ал басқалары жоқ; бір балаға бір нәрсе дұрыс, ал екіншісінде – басқа. Сіздің басқалардан айырмашылығыңызды түсіну, бұл айырмашылық құқығы, сондай – ақ басқа адамның ұқсас құқықтарын тану-ерте балалық шақтан басталатын әлеуметтік "мен" дамуының маңызды аспектісі.