Сөйлеуді дамыту сабағының қысқаша мазмұны
тақырып бойынша орта топта:
"Менің отбасым"
Мақсаты: балалардың ауызша сөйлеу компоненттерін дамыту; балалардың сөздік қорын жандандыру, кеңейту, толықтыру.
Міндеттері:
Білім беру
Сын есімдерді зат есімдермен сәйкестендіруді, сөздерді кішірейтетін жұрнақтардың көмегімен құруды үйреніңіз.
Бірге өмір сүретін, бір-бірін жақсы көретін, бір-біріне қамқор болатын адамдар ретінде балалардың отбасы туралы идеяларын бекіту және кеңейту.
Дамыта оқыту
Үйлесімді сөйлеуді дамыту.
"Жануарлар мен олардың балапандары"тақырыбындағы сөздікті қалыптастыру және іске қосу.
"Менің отбасым" саусақ ойынының мысалында балаларды саусақтарды көрсетуге және атауға үйрету (кішкентай саусақ, аты жоқ, орта, индекс, үлкен).
Тәрбиелік
Жақын адамдарға қамқор болуға, отбасындағы өзара көмек сезімін тәрбиелеу
Алдын ала жұмыс:
1."Мен және менің отбасым", "Жануарлар мен олардың балалары", "біз бүкіл отбасымен қалай демалдық"тақырыбындағы әңгімелер
2.Отбасы мүшелері мен олардың сабақтары бейнеленген фотосуретті қарау.
3.Көркем әдебиетті оқу: А.Яковлев "Ана", к. Ушинский "отбасымен кокерель", 4.Отбасы туралы жұмбақтар мен өлеңдерді үйрену.
5."Анамның көмекшілері", "елде үй салу", "үлкен жуу"ойын жағдайлары
6.Дидактикалық ойындар "мейірімді бол", "суретті жина", " кім не істейді?"
7."Ладушки", "Менің отбасым", "үй"саусақ ойындары.
Сабақ барысы:
Барлық балалар шеңберге жиналды.
Мен сенің досың сен менің досым.
Қолды мықтап ұстаңыз
Біз бір-бірімізге күлеміз.
Тәрбиеші: Балалар қараңызшы, бізге қонақтар келді, олармен амандасайық.
Балалар: Сәлеметсіз Бе!
Тәрбиеші: жігіттер қараңыз, бұл еденде не жатыр?
Балалар: Қолғап.
Тәрбиеші: дұрыс, айтыңызшы, қолғап не үшін керек?
Балалар: оны қолына салады.
Тәрбиеші: неге оны қолына қояды?
Балалар Үшін пальчики емес замерзли.
Тәрбиеші: Балалар, біреу бұл қолғапты жоғалтты. Бұл қолғапта біреу тұрады. Ал кім оған өмір сүреді?
Балалар: Саусақтар.
Тәрбиеші: саусақтарыңыз бар ма?
Балалар: Иә.
Тәрбиеші: саусақтарыңызды дайындаңыз, олармен ойнайық.
Саусақ ойыны:
Бұл саусақ атасы,
Бұл саусақ әжесі,
Бұл саусақ әке,
Бұл саусақ Анашым,
Ал бұл саусақ-мен,
Бұл менің бүкіл отбасым.
Тәрбиеші: Балалар, бұл ойын не туралы?
Балалар: отбасы туралы.
Тәрбиеші: Ия, бұл ойын отбасы туралы. Отбасы-бұл үй. Отбасы-бұл махаббат, достық орнаған әлем. Отбасы-бұл бірге тұратын және бір-бірін жақсы көретін, бір-біріне қамқор болатын, бір-біріне көмектесетін адамдар. Сондай-ақ, балалар барлық отбасы мүшелерін туыстар деп атайды. Туыстар-бұл бір-біріне жақын адамдар: бауырлар, әпкелер, аналар, әкелер, әжелер.
Бірақ отбасылар әртүрлі. Кішкентай отбасы бар: анасы мен баласы, ал үлкен отбасы бар, онда анасы, әкесі, балалары, әжесі, атасы бар. Барлығыңызда да отбасыңыз бар.
Балалар Менің алақанымның силуэті бар, оған қарайық.
(алақан пайда болады)
Сізде де алақан бар. Оған қарап, ең кішкентай саусақты табыңыз. Бұл саусақ кішкентай саусақ деп аталады. Ол ең кішкентай, ол бала.
(Баланың беті алақанда пайда болады)
Қараңызшы, алақанда бала пайда болды. Кішкентай кезімде Қыздар мені Женя деп атады. Ал анам мені Женя деп атады. Енді біз Сізбен ойнаймыз және білеміз, бірақ анасы сізді қалай атайды. Мен сізге сиқырлы қорап пен жүрек дайындадым. Бір жүректі алыңыз, оған қараңыз және ананың сізді қалай шақыратынын есіңізде сақтаңыз.
"Мейірімді бол" ауызша ойыны
(әр бала өзін жылы шыраймен атайды және жүрегін қорапқа салады)
Тәрбиеші: міне, аналар сізді қалай жақсы көретінін көресіз, олар сізді мейірімді деп атайды.
Балалар, сәбидің жанындағы келесі саусақты қарастырайық. Бұл саусақ балалар аты жоқ. Ол деп аталады безыменный. Бұл саусақтың анасы.
(ананың бетін алақанға бекітіңіз)
Тәрбиеші: Балалар, әр баланың өз анасы болған кезде қаншалықты жақсы. Сіз білесіз бе, аналар тек балаларда ғана емес. Аналар құстарда да, жануарларда да бар.
У зайчат мама ... (зайчиха).
Түлкінің анасы бар ... (түлкі).
У волчат мама ... (волчица).
У медвежат мама ... (медведица).
Белчаттың анасы бар ... (сарай).
Үйректердің анасы бар ... (үйрек).
Тауықтарда ...(тауық).
Шошқаларда ...(шошқа).
Бұзауда ...(сиыр).
Құлында ... (жылқы).
- Құстар мен жануарлардың аналары балаларын сіздің аналарыңыз сияқты жақсы көреді. Олар оларға бәрін үйретеді: жуу, шашты тазарту, жүгіру, секіру, тамақ алу.
Тәрбиеші: маған анам сізді сүйеді, достасуға, құшақтап тұрды, ол қандай?
Балалар: мейірімді, мейірімді, тәтті, нәзік.
Тәрбиеші: анасы сәнді киінгенде, ол не?
Балалар: әдемі.
Тәрбиеші: анасы күлгенде, күледі, ол не?
Балалар: Көңілді
Тәрбиеші: ана Сізге қашан қамқорлық жасайды, ол не?
Балалар: Қамқор.
Ананы қалай сүйіспеншілікпен атауға болады (ана-мамулка, мамулка, мамулечка)
Физминутка "отбасылық жаттығу"
- Ал енді отбасылық жаттығуды бірге жасайық:
Күзде, көктемде, жазда және қыста (қолмен шапалақтау)
Біз аулаға тату отбасымызбен шығамыз (сол жерде жүреміз)
Біз шеңберге және тәртіппен тұрамыз
Әрқайсысы жаттығу жасайды (қолды ұстап, шеңбер құрыңыз)
Анам қолын көтереді, (қолды жоғары көтеріп, төмен түсіріңіз)
Әкем қатты қысылады (отырыңыз және тұрыңыз)
Бір орында бұрылу, оңға-солға
Ж / е мой братик Себу (қолдарын белбеу, бұрылыстар денесінің)
Мен өзім жүгіремін (орнында жүгіру)
Мен басымды шайқаймын (бастың оңға-солға қисаюы)
Тәрбиеші: Жарайсыңдар!
Тәрбиеші: енді Мен сізге суреттерді көрсетемін, ал сіз маған ананың не істей алатындығын айтасыз.
Анамның көптеген істері бар, және ол анасының "қолы көп", анасы экономикалық, өйткені ол үйде көп жұмыс істейді. Біз бәрін бірге қайталаймыз-экономикалық.
Анам шаршамауы үшін барлық отбасы мүшелері не істеуі керек?
Дұрыс, балалар, анама көмектесу керек!Сіздің көмегіңіз - ойыншықтарды алып тастау және анам сұраған нәрсені жасау.
Тәрбиеші: Балалар, енді жұмбақты шешіңіз.
Мүмкін ол футбол ойнай алады,
Сізге кітап оқи алады,
Ол балық аулай алады,
Кран ас жөндеу,
Сіз үшін әрқашан батыр,
Ең жақсы..
Балалар: Менің әкем.
Тәрбиеші: Жарайсыңдар! Әрине, бұл әке.
Тәрбиеші: енді келесі саусақты қарастырайық. Бұл саусақ орта деп аталады. Бұл саусақ әкем, ол ортасында.
(алақанда әкемнің беті пайда болады)
Тәрбиеші: әкем не істей алады. Боламын көрсету суреттер сізге, ал сіз айтатын болсақ маған, - деп әкем жасайды.
Әкем отбасында ауыр жұмыс істейді, өйткені ол ер адам.Ал ер адамдар күшті, батыл, олар қиындықтардан қорықпайды.
Тәрбиеші: менің ойымша, біздің балалар әкелерге ер адамдар жасауға көмектеседі! Енді мен бәріне доп лақтырамын, ал сіз әке деп атайсыз ба?
Балалар: батыл, қамқор, шебер, еңбекқор, әдемі, көңілді, күшті.Әкемді қалай сүйіспеншілікпен атауға болады (Әке, әке)
Тәрбиеші: Жарайсыңдар, балалар! Әке үшін Сіз көптеген жақсы сөздерді алдыңыз.
Тәрбиеші: алақаныңызды қарап, келесі саусақты табайық. Бұл саусақ индекс деп аталады. Бұл саусақ әжесі. Алақанға қараңыз.
(әжесінің беті алақанда пайда болады)
Әже (қайсысы?) қарт, мейірімді, мейірімді, сұр, қамқор;
Әже - (не істейді?) тамақ дайындайды, тігеді, тоқады, жуады, бәліштер жасайды;
Әжені (әжені)қалай атауға болады
Тәрбиеші: шеңберге тұрып, аздап ойнайық.
Біздің әжеміз шаршады (балалар шеңберде тұр)
Табалдырыққа отырды. (скват)
"Қайда кетті, қайда кетті (олар қолдарын басынан алады)
Немерелері қайда кетті?"(және бір жағынан екінші жаққа бұрылады)
Мен ойладым, өттім, (тұрыңыз)
Содан кейін ол тыныш тұрып, айналасында және айналасында жүрді (бір-бірінің артынан шеңберге барыңыз) алдымен немересін іздеңіз.
Тәрбиеші: алақанымызға қарайық, бізде тағы бір саусақ қалды. Бұл қандай саусақ.
Балалар: Үлкен
Тәрбиеші: ең үлкен саусақ. Бұл саусақ атасы.
(атаның беті алақанда пайда болады)
Атасы (қайсысы?) ескі, ақылды, сұр, мейірімді;
Атасы-әжесіне көмектеседі, жиһаз жөндейді, қоқыс шығарады, дүкенге барады
Атаны (атасы, атасы)қалай атауға болады
Балалар, Сіздің отбасыңызда тағы кім бар? (ағасы, әпкесі)
Мейірімді түрде қалай атауға болады (ағасы, ағасы, қарындасы, қарындасы)
Тәрбиеші: қараңызшы, біздің қолымызда отбасы болды. Әр отбасының өз үйі бар.
Мен сізге сабақтың басында тапқан қолғапты алақанымызға беруді ұсынамын. Бұл отбасының өз үйі болсын.
Айлықтың қорытындысы сабақтар:
Есіңізде болсын, біз бүгін не туралы айттық?
Балалар: отбасы туралы.
"Отбасына тілек" жаттығуы
Ағаштарды тарату
- Енді әрқайсыңыз өз отбасыңызға тілек айтайық. Сіздің отбасыңыз қандай болғанын қалайсыз.
Менің отбасымның Достық болғанын қалаймын (Көңілді, дені сау, ешқашан ұрыспайды, көп уақытты бірге өткізеді).
- Балалар, сіздердің отбасыларыңыз міндетті түрде тату, дені сау, көңілді болады деп сенемін. Ал сіз өз кезегіңізде жақындарыңызды жақсы істермен қуантуды ұмытпауға тырысасыз.
- Адамдар бекер айтпайды: отбасында лад болса, Қазына қажет емес.
(Ақша мен байлық адамдарды бақытты етпейді, бірақ мейірімді отбасы.)