"Сиқырлы табиғат құбылыстары" сабақтың конспектісі орта топ
Дайындаған Шевчук С. А.
Мақсаты: балаларға табиғат біздің ортақ үйіміз екенін түсіндіру.
Міндеттері:
экологиялық мәдениетті, табиғатқа деген сүйіспеншілікті тәрбиелеу; балалардың табиғат құбылыстары туралы білімдерін нақтылау және кеңейту; сабақ тақырыбы бойынша балалардың сөздік қорын жандандыру (метеоролог, гидрометеорологиялық орталықтың синоптигі, табиғи құбылыстар, халықтық белгілер) .
Материалдар мен жабдықтар: су бассейндері, көбік губкалар, конфетти, барабан, "табиғат құбылысы"суреттері.
Алдын-ала жұмыс: Табиғаттағы маусымдық өзгерістерді бақылау, суреттер мен иллюстрацияларды қарау, көркем шығармаларды оқу, жұмбақтарды болжау.
Сабақ барысы:
Тәрбиеші: суреттерде не бейнеленгенін қараңыз?
Балалардың жауаптары: қар, жаңбыр, бұршақ.
Тәрбиеші: біздің сабағымыз "Табиғаттың Сиқырлы құбылыстары" деп аталады. Табиғат бізге беретін ғажайыптар (табиғат құбылыстары) туралы сөйлесеміз. Мен жұмбақ жасаймын, сіз болжауға тырысасыз.
Солнце светит,
Жел жылынады,
Жаңбыр шелек сияқты құйылады.
Аспанда жаңбырдан кейін
Бірден кемпірқосақ көрінеді.
Бұл ауа-райының өзгеруі
Бізге (табиғат құбылыстары) беріңіз .
Тәрбиеші: дұрыс болжады. Егер сіз конфеттиге соққы берсеңіз не болады? Көріңіз.
(Балалар конфетти алып, оған соққы береді)
Балалардың жауаптары: конфетти әртүрлі бағытта ұшады.
Тәрбиеші: бұл бізге нені еске салады?
Балалардың жауаптары: қар жауып, жел соғып тұрғандай.
Тәрбиеші: барабанға ұрады. Бұл дыбыс сізге не еске салады?
Балалардың жауаптары: күн күркірейді.
Тәрбиеші: губкаларды сулап, көтеріп, сығып алайық. Естіп елеңдей ме? Оларды немен салыстыруға болады?
Балалардың жауаптары: жаңбырмен.
Тәрбиеші: біз көрген және естіген барлық нәрсені немен салыстыруға болады?
Балалардың жауаптары: табиғат құбылыстарымен.
Тәрбиеші: мен сізге қазір табиғат құбылыстары туралы жұмбақтар жасаймын, ал кім болжайды, дұрыс жауабы бар суреттер көрсетіледі.
Мұғалім балаларға жұмбақтар жасайды. Балалар оларды болжайды және табиғат құбылыстарымен суреттер көрсетеді. Осыдан кейін мұғалім әр табиғи құбылыс туралы айтады.
Жұмбақ
Табиғат құбылысы
Мейірімді, жақсы
Ол адамдарға қарайды,
Ал адамдар өздері үшін
Глядеть емес велит.
(күн)
Күн-жарқын жұлдыз, ол күн сайын таңертең пайда болады және күн батқаннан кейін кешке жоғалады. Қыста күн жылынбайды, ал жазда оның сәулелерінен жылы және тіпті ыстық болады.
Ересектер мен балалар біледі,
Түнде күн сәулесі емес.
Шұбар және бозғылт,
Жұлдыздардың арасында ол әрқашан. (ай)
Ай-бұл жердің спутнигі, ол біздің планетамыз сияқты дөңгелек, мөлшері әлдеқайда аз. Ал жаңа Ай мен толық Ай арасындағы кезеңде аспандағы Ай ай түрінде болады.
Қанаттарсыз ұшу,
аяғы жоқ, паруссыз жүзу (бұлттар)
Бұл ақ түсті, олар қайықтар, жылқылар түрінде әртүрлі пішінді қабылдай алатын жұп пішінді. Бұлттар ақ немесе сұр болуы мүмкін, содан кейін олар бұлт деп аталады.
Мені шақырған
Мені күтті
Көрінді-қашып кетті (жаңбыр)
Жаңбыр бұлттардан қараңғы, ауыр болған кезде және бізге ілулі тұрған сияқты. Сіз жаңбырдан кез-келген шатыр мен шатырдың астында немесе қолшатырдың астында жасыра аласыз.
Нашумела, нагремела,
мен бәрін жуып, кетіп қалдым
Және бақтар мен бақтар
Бүкіл аудан суарылды. (найзағай)
Қатты жаңбыр кезінде найзағай жарқылдап, күн күркірегеннен кейін болады. Бұл табиғи құбылыс найзағай деп аталады. Найзағайдан қауіпсіз баспанаға бастың үстіндегі шатырмен жасырған дұрыс, бірақ ешқандай жағдайда даладағы жалғыз ағаштың астына тығылмау керек, өйткені оған найзағай түсуі мүмкін.
Бұршақ құлады
Мың жол. (бұршақ)
Кейде найзағай кезінде аспаннан жаңбыр тамшыларымен бірге бұршақ жауады. Бұл кішкентай мұздар, ерітуге уақыт жоқ суық жаңбыр тамшылары.
Қандай керемет сұлулық!
Боялған қақпа
Жолда көрінді!
Олардың бірде-шығу,
Кіру де емес. (радуга)
Қатты жаңбырдан немесе найзағайдан кейін кейде кемпірқосақты байқауға болады. Бұл табиғаттың оптикалық құбылысы, онда жарқын күн сәулесі бірнеше түрлі түстерге бөлінеді. Содан кейін су күн сәулесінде тез буланып кетсе, кемпірқосақ та тез жоғалады.
Қолдарсыз, аяқтарсыз,
ал есіктер ашылады. (жел)
Үлкен ауа массалары қозғалғанда, біз жел соғып тұр деп айтамыз. Оның мұндай күші бар, ағаштарда жапырақтары бар бұтақтар әртүрлі бағытта бүгіледі. Жел жеңіл және жылы болуы мүмкін, күшті және суық болуы мүмкін.
Бұтақтан жыртылған жапырақ,
Барлығы желдің күші.
Жапырақтары жоғары және төмен ұшады,
Бұл уақыт ... (жапырақтың түсуі)
Күзде ағаштар демалып, ұйықтауға дайындалуы үшін жапырақтар құлап кетеді. Жапырақтары бар ағаштар қыста өлетін барлық зиянды жәндіктерді тастайды. Жел жапырақтарды жинайды, ал көптеген ағаштар бар орманда сары жапырақтардан жаңбыр сезімі пайда болады. Бұл құбылыс жапырақтың құлауы деп аталады.
Тақталар жоқ, балта жоқ
Өзен арқылы көпір дайын.
Көпір-көк шыны сияқты:
Тайғақ, көңілді, жеңіл. (мұз)
Күздің аяғында, сыртта суық болып, температура нөлден төмен түссе, шұңқырлардағы су қатып, мұз пайда болады. Мұз тоғандарда, көлдерде және өзендерде де пайда болады. Ол жылынып, температура нөлден жоғары көтерілгеннен кейін мұз еріп, қайтадан суға айналады.
Ол алдымен қара бұлт болды,
Ол орманға ақ түсті.
Бүкіл жерді көрпемен жауып тастады,
Ал көктемде ол мүлдем жоғалып кетті. (қар)
Қыста суық болғаны соншалық, су қатып, мұзға айналады, ал аспанда жаңбыр тамшылары снежинкаларға айналады және жерге ақ қабыршақ түрінде түседі. Қар өте суық болмаған кезде және одан снеговикті мүсіндеу жақсы, ал аязды болған кезде қар құрғап, жабысқақ емес және нашар қалыпталған, бірақ шаңғымен сырғанау оңай.
Ақ бу таралады
Боран емес, боран емес
Түтін емес ... алдау деген не?
Бұл қалың ... (тұман)
Тұман жоғары ылғалдылықта жиі таңертең және кешке пайда болады.
Таңертең ерте таңертең
Шөпке шығады,
Бұл су тамшылары,
Деп аталады (шық)
Шық жазда да, күзде де, көктемде де пайда болады. Таңертең шөптен су тамшыларын көруге болады, шөп ылғалды болып, жаңбыр жауған сияқты, аспан ашық болса да. Өйткені, түнде ауа салқындатылады, ал ауадағы су буы су тамшылары түрінде орналасады.
Қар емес, мұз емес, күміс ағаштар жойылады. (қырау)
Күзде, күндіз температура нөлден жоғары болса, ал түнде нөлден төмен түссе-аяз пайда болады.
Тәрбиеші: Балалар, айтыңызшы, жылдың қай мезгілінде тұман, аяз, жапырақтың құлауын байқауға болады? (күзде.)
Тәрбиеші: мұз, қар, аязды өрнектер? (қыста.)
Тәрбиеші: бұлттар, жел, жаңбыр? (көктемде.)
Тәрбиеші: найзағай, бұршақ, кемпірқосақ, шық. (жазда)
Тәрбиеші: Дұрыс. Енді доппен ойнайық. Ойын "Болады – болмайды"деп аталады. (Балалар шеңбер құрады, мұғалім шеңбердің ортасында болады, әр балаға доп лақтырады, сұрақтар қояды, Бала жауап береді: Болады – болмайды) .
Жазда аяз?
Қыста қар?
Жазда аяз?
Күзде мұз?
Жазда тамшылар?
Көктемде жапырақтың түсуі?
Күзде боран?
Көктемде аяз?
Жазда жаңбыр жауады ма?
Көктемде найзағай?
Қыста шық?
Тәрбиеші: табиғаттың көптеген құбылыстары ауа-райына әсер етеді. Балалар, сіздер білесіздер, ауа райы болжамын бізге Гидрометорталықтың синоптиктері хабарлайды. Ауа-райы құбылыстарын зерттейтін ғалымдарды метеорологтар деп атайды. Ауа-райын болжау үшін олар спутниктерден ғарыштан жасалған жердің суреттерін пайдаланады. Бұл спутниктер ұшқышсыз, оларды зондтар деп атайды. Фотосуреттерден метеорологтар қай жерде суық және қай жерде жылы болатынын, қандай жел, қар, жаңбыр және т. б. анықтайды. (халық белгілері бойынша)
Тәрбиеші: Дұрыс. Сіздермен "болжау" ойынын ойнайық
ауа-райын". (Мұғалім белгіні атайды, ал балалар ауа-райын болжайды.)
Қарлығаштар төмен ұшады - (жаңбырға)
Одуванчика күндіз жабылады - (жаңбырға)
Қарлығаш жоғары ұшады- (жаңбыр болмайды)
Тау күлі көп - (жаңбырлы күз)
Жұлдызды аспан - (салқындауға)
Таңертең титмуздар айқайлайды-аязға.
Құбырдан түтін жоғары көтеріледі- (аяз күтіледі)
Көп емен жаңғағы арналған дубу – (к лютой қысқа)
Тәрбиеші: Жарайсыңдар, балалар. Сіз соншалықты байқаушысыз. Біздің табиғатымыз-сиқыршы, ол бізге керемет сыйлайды. Біз табиғи құбылыстар туралы әңгімелестік.
Бұл біздің сабақ аяқталды.
Сізге назар аудару ұнады ма? (ДАААА хоры)