Біріктірілген
орта топтағы сабақ
"Сиқырлы ормандағы көктем»
Бағдарламалық мазмұны:
1. Балалардың көктемнің белгілері туралы білімдерін бекіту (жұмыс
сызбалармен).
2. Балаларға сөздердің анықтамаларын, етістіктерін таңдауға үйретуді жалғастырыңыз
(ауызша ойын;Жануарлар суару орнына барды;).
3. Балаларға тірек бойынша сипаттамалық әңгіме құруға үйретуді жалғастыру
схемалар.
4. Балаларға сөйлеуде зат есімдерді қолдануға үйретуді жалғастырыңыз
сингулярлық және көпше түрінде; (ойын-сиқырлы бинокль;).
5. Балаларға жануарлардың аттарын білдіретін сөздерді байланыстыра отырып жаттығу
олардың текшелерінің атаулары (Жануарлар суару алаңына барды).
6. Табиғатқа деген сүйіспеншілік пен қамқорлықты тәрбиелеу.
Сабақ барысы
Тәрбиеші: Бүгін қандай күн? Мұңды, бұлтты немесе жеңіл,
күн? Мұндай ауа-райы Сізге қандай көңіл-күй сыйлайды?
Көңіл-күйді қалай жақсартуға болатынын білесіз бе? Жанға не істеу керек
жылы және тыныш? Күлімдеу керек ("күлімсіреу"аудио жазбасы естіледі). Мен қалаймын
сіздермен күлімсіреп бөлісіңіз. Мен сізге күлкі сыйлаймын. Жақсы көремін сізді. Сізде
мұндай шуақты, жарқын күлімсіреу, оларға қарап, күн жарқырайды және
жан жылы. Сізге жақын адамдарды күлкіңізбен қуантыңыз.
Бір-бірімізге және қонақтарымызға күліңіз.
(Орындықтарға барыңыз, "көктем" мнемотаблицасы бар фланелеграф тұр»)
Тәрбиеші: білесіз бе, балалар, мен бүгін біртүрлі түс көрдім. Мен
көктемді кездестірдім, ол өте қайғылы болды. Ол шынымен қоштасқысы келмейді
біз. Көктем бастан кешіруде, бұл біз ұмытпаймыз қандай ол. Және біз оны күтеміз бе
келесі жылы. Мен міндетті түрде айтамыз, қайталаймыз деп уәде бердім,
көктем туралы білгендердің бәрі. Көктемді Ұнатасыз Ба? Ал, біз көктемді қалай еске түсіреміз
қарсы алып, қалай білген.
Тәрбиеші: көктемде күн күні бойы бізбен бірге жерді жылытып, қар жауады.
Оған алғыс айтып, өлең оқып шығу керек:
Таңертең күн жоғары көтеріледі,
Кешке терең кіреді,
Күндіз ол аспанда серуендейді,
Барлығын жылытады, сәулелерді кеңінен таратады,
Нәзік жапырақтары мен гүлдерін үтіктейді,
Адамдар щеки мен мұрынды жарқыратады.
Күн өтті және аспаннан тыныштықта
Күн шар таудың артында отырады.
Тәрбиеші: Ал енді балалар, мен сіздерді қысқа уақыт ішінде орманға шақырамын. Біз әуе шарына барамыз.
Тәрбиеші:
Содан кейін біз допты үрлейміз.
Бір, екі, үш, төрт
Біздің шарымыз кеңірек.
Бірге орманға ұшамыз
Біз аздап тұрамыз.
Тәрбиеші: міне, біздің доп орман шетіне құлады. Ал мен
діңгектер, оларға отырайық және аздап байқайық. Айтыңызшы, балалар,
орманда қандай ағаштарды көресіз?
Балалар: мен Қайыңды көремін.
Мен шыршаны көремін.
Мен Көктеректі (қарағай) көремін.
Тәрбиеші: айтыңызшы, балалар, көктемде қандай ағаштар болды?
Балалар: (балалардың жауаптары) әдемі, талғампаз, жасыл, Көңілді, арық.
Тәрбиеші:Ал "жауаптар мен сұрақтар" ойынын ойнайық? Боламын
сұрақтар қоюға, ал жауап беруі тиіс?
1. Жапырақтары қайда өседі?
2. Бұтақтар қайда өседі?
3. Ағаштар қайда өседі?
4. Құлаған жапырақтар қайда жатыр?
5. Ағаштың тамыры қайда өседі?
6. Қыста парақшалар қайда жасырылады?
7. Бүйрек қайда өседі?
Тәрбиеші: көктемде құлаған адамдардың астында кім жасыра алады деп ойлайсыз
жапырақтары?
Балалар: Жәндіктер
Тәрбиеші: сіздермен бірге құлаған жапырақтардың астына қарап,
үлкейткіш әйнектің көмегімен жәндіктерді мұқият қарастырыңыз (зерттеу жұмысы).
Тәрбиеші: Балалар, сіз сиқырлы бинокльдерді өзіңізбен бірге алдыңыз ба? Келіңіздер
көретін боламыз. Біз не көреміз?
Мысалы, сиқырлы бинокль ойыны:
Тәрбиеші: мен Қоянды көремін.
Бала: мен көптеген қояндарды көремін.
Тәрбиеші: мен қасқырды көремін.
Бала: мен көптеген қасқырларды көремін және т. б.
Тәрбиеші: неліктен көктемде орманда жануарлар көп деп ойлайсыз?
Балалар: өйткені кейбір жануарлар ұйқыдан кейін оянады.
Көктемде жануарларда текшелер пайда болады.
Ойын-бұл жануарлар мен олардың балапандары.
Тәрбиеші:
Көктемгі күндізгі орман жолы
Жануарлар суару орнына барды.
Анамның артында Қасқыр топал.. кім? (волчонок).
Балалар:
Түлкінің анасының артында Түлкі ұрланды.
Кірпі анасы үшін кірпі домаланды.
Аюдың анасының артында аю жүрді.
Анасы үшін белчиха секірді.
Үшін ана лосихой топал лосенок.
Тәрбиеші: Балалар, сіз қаншалықты жағымды иіс сезесіз? Кел өтетінімізге
көрші тазартуда және мұндай иістің қайдан шыққанын көрейік. Ия, бұл гүлдер!
Шабындықта қандай гүлдер өседі?
Балалар:
Міне, одуванчика-сары сарафан.
Міне, сіз түймедақ және оған жәндіктер.
Көк қоңырау бізге сенімен бірге берілді.
Сен рви цветочек болсын, өсіп дружочек.
Тәрбиеші: гүлдердің иісін Сезейік.
(тыныс алу жаттығулары)
Тәрбиеші: кенеттен жел соғып кетті. Жел қалай шу шығарады?
Балалар: Ш-ш-ш.
Тәрбиеші: Гүлдер бір жағына, содан кейін екінші жағына сүйенді. Жел
ол одан да күшейе түсті, гүлдер айналды.
Балалар: У-у-у
Тәрбиеші: тағы да жел тыныш, шулы болды.
Балалар: Ш-ш-ш.
Тәрбиеші: түрлі жәндіктер әдемі гүлдерді көрді. Алдымен
масалар ұшып, тазалады
Балалар: 3-з-з
Мұғалім: содан кейін қоңыздар ұшып, жанып кетті.
Балалар: Ж - ж
Тәрбиеші: содан кейін көбелектер ұшып кетті. Олар гүлдерге тыныш отырды және
улетели. Содан кейін барлық жәндіктер ұшып кетті, әдемі гүлдер қалды.
Біздің клирингте қанша түсті қараңыз! Олар бірдей және
олардың саны әртүрлі, қанша жүгері гүлін, қандай санды есептейік
қою керек пе? Қанша түймедақ, қандай санды қою керек? Ал неге
бізге сандар керек пе?
Тәрбиеші: Балалар, көктемде орманда жақсы ма? Ал, соңында келейік
көктемде біз оны не үшін ұнататынымызды айтамыз.
Балалар: Маған көктем ұнайды, өйткені...
Тәрбиеші: Маған көктем ұнайды, өйткені онсыз жаз болмайды. Ал
енді қайтатын кез келді.
Бір, екі, үш, төрт, бес.
Бұл топта біз тағы да.
Тәрбиеші: енді қолыңызды ұстаңыз, бір-біріңізге қараңыз және
күліңіз.
Сау бол көршісі,
Маған жауап ретінде күліңіз.
Ешқашан мұңаймаңыз
Барлығына күлкі сыйла.