20.01.2021
Мектепке дейінгі жастағы балаларда байланысты сөйлеуді дамытудағы заманауи білім беру технологиялары "тәрбиешілерге арналған кеңес»
Үйлесімді сөйлеуді дамыту-мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу дамуының негізгі міндеттерінің бірі.
Сөйлеуді дамытудың заманауи технологиялары:
* Денсаулық сақтау технологиялары: тыныс алу гимнастикасы, саусақ гимнастикасы, ойын өзін-өзі массаж, логоритмика, ертегі терапиясы, музыкалық терапия; кинезиотерапия (ойын жаттығуы); литотерапия ("Марблс" тастары); арт-терапия( бейнелеу әрекетінің дәстүрлі емес түрлері), құм терапиясы,
* жобалау қызметінің технологиялары
* ТРИЗ технологиясы
* зерттеу қызметінің технологиялары
* ақпараттық-коммуникациялық технологиялар;
* ойын технологиясы
* мнемоника
* синквейн технологиясы
1.Денсаулық сақтау технологиялары:
Сөйлеу тынысының дамуы дұрыс және нақты сөйлеуді тәрбиелеуде үлкен рөл атқарады, дыбыстың дұрыс қалыптасуын қамтамасыз етеді, сөйлеу көлемін сақтауға, үзілістерді нақты сақтауға, сөйлеудің тегістігі мен интонациялық экспрессивтілікті сақтауға жағдай жасайды.
Логоритмика музыканы, сөз бен қозғалысты біріктіреді және дененің барлық мотор жүйелеріне, баланың эмоционалды-сауық саласына, сондай-ақ оның шығармашылық қабілеттерін дамытуға оң әсер ететін тұтас акт болып табылады. Жеке және бүкіл топпен бірге қолданылады
Саусақты гимнастика. Мозаика, байлау, түймелерді бекіту (босату), бұршақ, жарма, пластилинмен жұмыс істеу; массаж шарлары саусақтардың ұштарын созуға ғана емес, сонымен қатар бүкіл алақанды ынталандыруға көмектеседі, массаж үшін алтыбұрышты қарындаштарды қолдануға болады. Балаларға саусақ гимнастикасын поэтикалық мәтінді айтумен бір уақытта орындау өте ұнайды.
Ертегі терапиясы баланың әр сөзі мен сөзінің коммуникативті бағытын жасайды. Тілдің лексика-грамматикалық және экспрессивті құралдары жетілдірілуде, сөйлеудің дыбыстық жағы жетілдірілуде
2.ТРИЗ технологиясы:
суреттер сериясымен жұмыс істеу әдісін қолданыңыз – бұл әдіс балалардың суреттер СЕРИЯСЫНА СӘЙКЕС логикалық әңгіме құрастыру алгоритмін дамытуға негізделген
3. Жобалау қызметінің технологиясы
Технология балалардағы үйлесімді сөйлеуді дамыту мәселесі бойынша материалды шоғырландыруға, осы мәселе бойынша өз құзіреттілігінің деңгейін арттыруға, ата-аналармен қарым-қатынасты жаңа деңгейге көтеруге, зерттеу мәселелерін шешуде балалардың шынайы серіктесі ретінде сезінуге, білім процесін скучно емес және тым түзетуге мүмкіндік береді.
3.Ақпараттық-коммуникативтік технологиялар
* Сабақтарға қосымша танымдық және көркем материалдарды таңдау (энциклопедиялар).
* Балалармен білім беру сабақтарының тиімділігін арттыру үшін Microsoft Office Rowerрoint бағдарламасында презентациялар жасау. Сонымен қатар, презентация Сабақтың өзіндік жоспарына, оның логикалық құрылымына айналады, яғни.сабақтың кез-келген кезеңінде қолдануға болады.
* Компьютерлік ойындар (оқыту).
Ойын технологиясы
Шығармашылық ойындар сюжеттік-рөлдік және режиссерлік, үстел дидактикалық ойындары болып бөлінеді.
Мнемоника мен синквейн туралы толығырақ тоқталамын.
4. Мнемоника
(грек тіл.)- "есте сақтау өнері" - ақпаратты сәтті есте сақтауды, сақтауды және жаңғыртуды қамтамасыз ететін әдістер мен тәсілдер жүйесі.
Мектеп жасына дейінгі балаларды оқытуда мнемотехниканы қолдану келесі мәселелерді шешуге мүмкіндік береді:
1. Үйлесімді сөйлеуді дамыту;
2. Дерексіз таңбаларды суреттерге түрлендіру (ақпаратты қайта кодтау);
3. Қолдың ұсақ моторикасын дамыту;
4. Негізгі психикалық процестерді дамыту – есте сақтау, зейін, бейнелі ойлау; мнемотаблицалармен жұмыс істеу әдістерін игеруге көмектеседі және оқу уақытын қысқартады.
Мнемотабликтерді әңгімелер жазуды, көркем әдебиетті қайталауды, жұмбақтарды болжауды және жұмбақтарды шешуді, өлеңдерді жаттауды үйретуде қолдануға болады.
Мектепке дейінгі педагогикадағы мнемоника басқаша аталады:
* Сенсорлық-графикалық схема
* Блок-шаршы
* Пәндік-схемалық модель
* Сюжетті құрастыру схемасы
* Коллаж
Мнемотаблица-бұл белгілі бір ақпарат салынған схема. Мнемотаблицалармен жұмыс істеу әдістерін меңгеру оқу уақытын едәуір қысқартады.
Кішкентай және орта мектеп жасына дейінгі балалар үшін түрлі - түсті мнемотаблицалар беру керек, өйткені балалардың жадында жеке суреттер тезірек қалады: түлкі - қызыл, тышқан - сұр, шырша-жасыл.
Мнемотаблицадағы өлеңнің мысалы:
Менің аюым
(үзінді)
Мен аюға көйлек тігдім,
Мен оған шалбар тігемін,
Оларға қалта тігу керек
Және кәмпит салыңыз.
(З. Александров)
5.Синквейн-технология
Синквейн француз сөзінен шыққан — "бес". Бұл бес сызықты емес жолдан тұратын өлеңнің қысқа формасы бар шығармашылық жұмыс.
Оның тиімділігі мен маңыздылығы неде?
- Оның қарапайымдылығы. Синквейн бәрін жасай алады.
- Синквейнді құрастыруда әр бала өзінің зияткерлік мүмкіндіктерін жүзеге асыра алады.
- Синквейн-ойын техникасы.
- Синквейнді құрастыру өткен материал бойынша қорытынды тапсырма ретінде қолданылады.
- Синквейн құрастыру рефлексия, талдау және алынған ақпаратты синтездеу үшін қолданылады.
- Синквейн сөздік қорын толықтыруға көмектеседі.
- Синквейн қысқаша қайталауды үйретеді.
- Синквейн сөйлеу мен ойлауды дамытуға көмектеседі.
Синквейнді құрастыру ережелері:
Синквейннің бірінші жолы-тақырып, бір сөзден тұратын тақырып (әдетте зат есім немесе зат есім).
Екінші жол-екі сөз. Сын есімдер. Бұл синквейн тақырыбын ашатын объектінің немесе оның қасиеттерінің сипаттамасы.
Үшінші жол, әдетте, тақырыптың әрекеттерін сипаттайтын үш етістіктен немесе қатысудан тұрады.
Төртінші жол-бұл синквейн авторының мәтінде айтылғанға деген жеке көзқарасын көрсететін бірнеше сөзден тұратын сөйлем немесе сөйлем.
Бесінші жол-соңғысы. Бір сөз – синквейнде айтылған тақырыпқа байланысты сезімдерді, бірлестіктерді білдіретін зат есім, яғни бұл автордың тақырыпқа деген жеке өрнегі .
Синквейн құрастыру алгоритмі, синквейн моделі.
Тақырып (тақырып) – бір сөз-зат есім.
Тақырып бойынша екі сын есім.
Тақырып бойынша үш етістік.
Тақырып бойынша ұсыныс.
Тақырып бойынша Ассоциация: бір сөз-тақырып.
1 кезең – дайындық
Бұл кезеңде ұғым енгізіледі:" сөз-тақырып", модель-зат есім.
Бұл кім? - Кірпі
II кезең
"сөз-белгі", модель ұсынылған-сын есім ұсынылған модель - тақырыптың белгісі
Кірпі қандай?
- Тікенді, жабайы, кішкентай, мейірімді, сұр.
III кезең
"Сөз-әрекет", модель-етістік ұсынылған, модель ұсынылған-тақырыптың әрекеті
Кірпі не істейді?
- Айқайлайды, ұйықтайды, бұрылады, ұстайды.
Синквейннің мысалы
1. Кірпі
2. Сұр, тікенді
3. Сыбырлайды, ұйықтайды, бүктеледі.
4. Маған кішкентай кірпі ұнайды.
5. Лес.
Синквейн мысалдары:
Күз
Күн ашық, жылы.
Береді, жарқырайды, қуантады.
Саябақта жапырақтары құлайды.
Алтын, сұлулық, бақыт!